^

Dienoraštis

TOP 10 geidžiamiausių darbuotojo savybių

Kiekvieno darbdavio svajonė - puikiai darbo specifiką išmanantis darbuotojas. Tačiau ar tikrai to pakanka, kad jo indėlis į organizacijos veiklą būtų pilnavertiškas? Nacionalinė Amerikos Darbdavių Asociacija atliko tyrimą, kurio metu paaiškėjo esminės kompetencijos, kurias turi turėti darbuotojas. Kaip bebūtų keista, techninės profesinės žinios rikiavosi tik 7-oje dešimtuko vietoje.  

Tyrime dalyvavo 200 darbdavių, kurie nurodė labiausiai vertinamas darbuotojo savybes. Apibendrinus rezultatus, galutinis geidžiamiausių darbuotojo savybių dešimtukas išsirikiavo tokia tvarka:

1. Gebėjimas dirbti komandoje
Daugumos sėkmingai veikiančių organizacijų paslaptis – efektyvus komandinis darbas. Mokėjimas dirbti kartu su kitais kolegomis reikalauja tolerantiškumo, kantrybės, bendravimo įgūdžių, mokėjimo išklausyti. Gebėjimas būti komandos nariu itin svarbus, kadangi tokių darbo grupių rezultatai greitesni, naudingesni ir kūrybiškesni.

2. Gebėjimas spręsti problemas
Nesvarbu kokia yra darbovietė, problemų visada iškils ir jas reikės šalinti. Mokėjimas atpažinti ir spręsti problemą yra vienas svarbiausių iššūkių darbovietėje. Dažnas darbuotojas kilus konfliktui (pavyzdžiui su klientu) pasimeta ir nežino kaip elgtis. Čia gelbėja šaltas protas, kuris padeda rasti abiems pusėms tinkamą sprendimą.

3. Gebėjimas planuoti laiką
Laiko planavimas – esminis faktorius, norint sėkmingai žengti savo užsibrėžtų tikslų link. Tikslingai planuodami laiką, darbuotojai nuosekliai, kokybiškai atlieka jiems pavestas užduotis. Laiko planavimas padeda atsikratyti nereikalingo streso ir suteikia daugiau laiko poilsiui.

4. Geri komunikaciniai įgūdžiai
Geras darbuotojas turi ne tik mokėti bendrauti su kolegomis, bet ir gebėti bendrauti su klientais. Komunikabilus darbuotojas padės lengviau užmegsti ryšį su klientu, lengviau įsilies į naują komandą.

5. Gebėjimas surinkti ir apdoroti informaciją
Šie įgūdžiai nepamainomi stebint ir analizuojant darbovietės konkurentus. Surinkta ir apdorota reikalinga informacija gali padėti organizacijai pasiekti finansinės naudos, kas prisidės ir prie darbuotojo asmeninės karjeros sėkmės.

6. Gebėjimas analizuoti kiekybinius duomenis
Šis gebėjimas praverčia efektyviai susisteminti informaciją ir lengviau orientuotis situacijoje. Šiomis savybėmis pasižymi tokių profesijų atstovai, kaip buhalteriai ar ekonomistai. Skaičiai kiekvienai darbovietei yra svarbus faktorius, ir gebėti suprasti tokio tipo duomenis - privalumas.

7. Darbo specifikos išmanymas
Nors darbo įgūdžiai tik 7-toje sąrašo vietoje, nereiškia, kad jie mažiau svarbūs. Tam tikrų darbo principų žinojimas padės šauniai pasirodyti bosui, o gal net ir kilti karjeros laiptais!

8. Kompiuterinis raštingumas
Technologijos jau yra neatsikiriamas bet kurio verslo sektoriaus elementas. Specialiose duomenų bazėse kaupiami milžiniški duomenų kiekiai, specialios kompiuterinės programos tampa neatsiejama daugumos darbuotojų kasdienybės dalis. Todėl kompiuterinio raštingumo pagrindus išmanyti būtina!

9. Raštingumo įgūdžiai
Raštingumo įgūdžiai pravers ne tik analizuojant informaciją ar bendraujant su kolegomis, tačiau tai padės ir sklandžiai ir aiškiai dėlioti mintis. Mokėjimas aiškiai išdėstyti problemą vadovui, ar raštu pasiūlyti sėkmingą sandorį klientui, tikrai pasitarnaus dirbant bet kokį darbą.

10. Gebėjimas įtikinti

Gebėjimas įtikinti itin pasitarnaus dirbant srityse, kuriose dažnai vedamos derybos ar dominuoja pardavimai. Juk įsiūlyti klientams produktą apie kurį jie nieko nežino – tikras talentas! Kai kurių profesijų atstovams gebėjimas įtikinti yra esminis įrankis, kuris padeda gauti pajamas.

Kandidatuodami į darbo vietas, kurios jums atrodo nepasiekiamos – nepamirškite, jog reikalingų darbui žinių galite bet kada išmokti. Vietoj to, geriau ugdykite universalias savybes, kurios pasitarnaus ne tik darbe, bet ir kasdienėje rutinoje. 

Parengta pagal: https://goo.gl/Voo0q9

Jei manote, kad šis įrašas gali būti įdomus jūsų draugams ar kolegoms, pasidalinkite su jais. Ačiū!