Socialiniai tinklai ir darbo paieškos: kaip sudaryti tinkamą įspūdį?
Ar žinai, kad net 37% darbdavių peržiūri kandidatų socialinių tinklų paskyras? Kandidatų paieška socialiniuose tinkluose, tokiuose kaip Facebook ar LinkedIn Lietuvoje tampa vis populiaresnė, taigi, auga ir darbdavių susidomėjimas kandidatų socialinių tinklų paskyromis. Šiai dienai reprezentatyviai atrodyti svarbu ne tik darbovietėje, bet ir virtualioje erdvėje, tad dalinamės 5-iais patarimais, kaip gali tai pasiekti.
Pirmasis įspūdis
Darbdavio tikslas – pasižiūrėti, kaip tu atrodai viešoje erdvėje, kadangi jei prisijungsi prie jo (-os) įmonės, reprezentuosi ir įmonę. Tiek Facebook, tiek Linkedin pradžiai turėtum susitvarkyti savo pagrindinę profilio informaciją - paskyroje darbdavys ją mato pimą. Pasirink profilio nuotrauką, kurioje atrodytum tvarkingai, nepamiršk ir apie viršelio nuotrauką. Išnaudok Facebook po biografija esančią nuotraukų skiltį – pasirink nuotraukas, atspindinčias Tavo prioritetus ir pomėgius. Užpildyk trumpą biografinę informaciją – gyvenamą vietą, esamą ir/ar buvusias darbovietes, pareigas. Nepamiršk peržvelgti ir savo draugų/kontaktų skilties, kad jose nebūtų abejotinos reputacijos profilių – darbdaviai mėgsta pasižiūrėti, ar turite bendrų kontaktų.
Informacijos pritaikymas
Informaciją, kurią talpini, reikėtų pritaikyti pagal socialinio tinklo profilį. Facebook labiau naudojamas kaip asmeninio gyvenimo naujienų, laisvalaikio socialinis tinklas, o LinkedIn – skirtas profesinio įvaizdžio kūrimui. Tad jei nori pasidalinti katino nuotrauka, reikėtų tai daryti Facebook – ten puiki vieta laisvesniam, turiniui, neoficialiam komunikacijos tonui. Jei ką tik gavai įgūdžių tobulinimo sertifikatą – tai tinkamas įvykis LinkedIn profiliui. Jame taip pat surašyk savo įgūdžius, buvusias darbovietes, darbo patirties laiką, savo funkcijas buvusiose darbovietėse, padirbėk ties naujų kontaktų ir rekomendacijų rinkimu.
Aktyvumas paskyroje
Nepamiršk savo paskyrų reguliariai naudoti. Jei jas turi senokai, peržvelk pastarųjų mėnesių komunikaciją – galbūt kažką verta pašalinti ar pasidalinti tuo iš naujo? Jei sieki būti labiau pastebėtas potencialių darbdavių – nevenk įsitraukimo į profesines grupes, diskusijas, stenkis sekti ir dalintis savo industrijos naujienomis, dažniau pasisakyk profesinėmis temomis. Sek įmonių veiklą, kurios Tave įkvepia, kuriose norėtum dirbti. Viešas Tavo aktyvumas padės atrodyti labiau motyvuotu ir kompetentingu kandidatu.
Vieša nuomonės raiška
Jei aktyviau įsitrauki į socialinius tinklus, įsitikink, kad tai darai profesionaliai. Atkreipk dėmesį į savo pasisakymus, nuomonę įvairiomis temomis, keletą kartų perskaityk kiekvieną savo išsireiškimą. Atsižvelk į diskutuojamą/komentuojamą temą ir savo komentarus rašyk konstruktyviai, argumentuotai. Jei turi stiprių įrodytų faktų – pagrįsk jais savo nuomonę, jei bandai nuspėti tendencijas – paaiškink kodėl taip manai. Internete savo publikuojamą informaciją gali bet kada ištrinti, tačiau nepamiršk, kad ypatingai socialiniuose tinkluose informacija sklinda žaibo greičiu – vadovaukis principu „žodis ne žvirblis“. Prieš skelbiant komentarus, pasitikrink ar nepalikai gramatinių klaidų, ar kalba tvarkinga ir nenukrypsti nuo temos – taip parodysi savo profesionalumą ir kalbos, elgesio kultūrą.
Informacijos privatumas
Talpinant informaciją, reikėtų prisiminti privatumo nustatymus. Šiuo klausimu LinkedIn yra primityvesnis, tačiau Facebook turi nemžai tokio funkcionalumo. Jei informacija, kuria daliniesi, yra skirta ne viešam rodymui, pasirink, kad tai galėtų matyti tik draugai, arba tiesiog surašyk žmones, kuriems to nerodyti. Privatumo nustatymų užduotis – padėti apsaugoti informaciją ir išsaugoti savo reprezentatyvų įvaizdį, tad išnaudok tai.
Šiandien ne tik CV ar motyvacinis laiškas lemia tai, ar būsi kviečiamas į darbo pokalbius – įtaką turi ir socialinių tinklų paskyros. Stenkis jose elgtis atsakingai – juk čia yra ta vieta, kur gali kurti savo reprezentatyvų ir norimo darbuotojo įvaizdį.